Hybride leeromgeving: Doen! Daar leren we mét elkaar van!

Een presentatie van Dagmar Blom-Korevaar en Nanneke Bakkum.
We kregen een kijkje in de keuken van onderwijsontwikkeling bij het Graafschap College.

Aan de hand van werkvormen die ook bij het Graafschap worden gebruikt werden we door de methodiek geleid.

Allereerst een korte samenvatting wat hybride leren is. Hier wordt bedoeld een vorm waarbij praktijk en theorie nauw met elkaar verweven zijn. Voor meer achtergrond kun je hier terecht. Om het onderwijs te ontwerpen is gebruik gemaakt van het zogenaamde ‘design thinking’. De link geeft precies weer wat dit inhoudt.

Aan de hand van zelf gedefinieerde vragen gingen wij dus ook aan de slag met deze methodiek.

  1. Heb Empathie
  2. Definieer het probleem
  3. Genereer ideeen
  4. Maak een Prototype
  5. Test de oplossing

Van de vijf stappen hebben we er drie doorlopen (tijdgebrek) en zo aan den lijve ervaren wat je met deze methode kunt doen. Geen slechte afsluiter als laatste workshop en ja, we mochten echt aan het werk. lekker actief bezig en nog even stevig onze hersenen pijnigen voor we naar Foppe de Haan gingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *